ČÍSLO: | 6 |
STÁJ: | Scuderia Ferrari Marlboro |
STÁT. PŘÍSL.: | Finsko |
NAROZEN: | 17.10.1979, Espoo |
VÝŠKA: | 175 |
VÁHA: | 63 |
STAV: | ženaty s Jenni |
BYDLIŠTĚ: | Švýcarsko |
POČET GP: | 103 |
VÍTĚZNÉ GP: | 9 |
CELKEM BODŮ: | 346 |
POLE POSITION: | 11 |
NEJRYCHL. KOLO: | 19 |
NEJ. UMÍSTĚNÍ: | 2. místo v roce 2003 a 2005 |
KARIÉRA
1991-1999 motokáry
1999 Formule Renault, Formule Ford
2000 Formule Renault, vítěz britského šampionátu, testy F1 v týmu Sauber
2001 Red Bull Sauber Petronas - premiéra v F1, 9 bodů a 10.místo
2002 West McLaren Mercedes - 24 bodů, 6. místo v šampionátu
2003 West McLaren Mercedes - 1 vítězství, celkem 91 bodů a druhé místo v šampionátu
2004 West McLaren Mercedes - 1 vítězství, celkem 45 bodů a 7. místo v šampionátu
2005 West McLaren Mercedes – 7 vítězství, celkem 112 bodů a 2. místo v šampionátu
2006 West McLaren Mercedes – 0 vítězství, celkem 65 bodů a 5. místo v šampionátu
Kariéra Kimi Räikkönena byla raketová, po motokárách mu stačilo jen 23 závodů v nižších formulích, aby získal místo v F1. Peter Sauber byl po jeho testu natolik nadšený, že se vzepřel tlaku sponzora Red Bull na angažování Enrique Bernoldiho a podepsal smlouvu s mladým Finem. Ten musel ustát kvůli své nezkušenosti peripetie s vydáním superlicence, kterou nakonec dostal s podmínkou, která se však záhy rozplynula. Hned v prvním závodu bodoval a na tento výkon dokázal navázat, takže záhy se nemluvilo o tom, zda vůbec do F1 patří, ale který z top týmů ho získá. Sauberovo rozhodnutí o volbě jezdců se nakonec ukázalo nejen jako správné, ale také jako lukrativní. Räikkönena si totiž upsal na tři roky, jenže McLaren po něm toužil tak silně, že za něj zaplatil zřejmě nejvyšší odstupné v historii F1, hovořilo se o částce kolem 20 miliónů dolarů.
Räikkonen ve svém prvním roce u McLarenu dokázal, že jeho vynikající premiérová sezona nebyla náhodná a hodně proháněl ostříleného kozáka Davida Coultharda. Podobně jako Montoya předvedl několik dravých manévrů a ve Francii mu chybělo jen pár kol k vítězství. V roce 2003 se v Malajsii dočkal prvního vítězství a hlavně zásluhou vyrovnaných výkonů soupeřil s Michaelem Schumacher o mistrovský titul až do posledního závodu sezony. V roce 2004 měl být jedním z hlavních favoritů na titul, jenže MP4/19 byl hodně nespolehlivý a přinesl Finovi hodně frustrace. V závěru sezony však B verze vozu přinesla výrazné zlepšení a vítězství v GP Belgie bylo alespoň částečnou náplastí na ne z vlastní viny nevydařenou sezonu.
V roce 2005 dostal Iceman nového týmového kolegu, klidného Coultharda vystřídal impulzivní Juan Pablo Montoya. Souboj ledu a ohně měl být jedním z taháků sezony. Jenže nějak se přitom zapomnělo na Fernanda Alonsa a mladý Fin, provázený mnoha skvělými výkony, ale také technickými defekty i nepříjemnými skandály, se nakonec musel spokojit již podruhé v kariéře s titulem vicemistra.
1991-1999 motokáry
1999 Formule Renault, Formule Ford
2000 Formule Renault, vítěz britského šampionátu, testy F1 v týmu Sauber
2001 Red Bull Sauber Petronas - premiéra v F1, 9 bodů a 10.místo
2002 West McLaren Mercedes - 24 bodů, 6. místo v šampionátu
2003 West McLaren Mercedes - 1 vítězství, celkem 91 bodů a druhé místo v šampionátu
2004 West McLaren Mercedes - 1 vítězství, celkem 45 bodů a 7. místo v šampionátu
2005 West McLaren Mercedes – 7 vítězství, celkem 112 bodů a 2. místo v šampionátu
2006 West McLaren Mercedes – 0 vítězství, celkem 65 bodů a 5. místo v šampionátu
Kariéra Kimi Räikkönena byla raketová, po motokárách mu stačilo jen 23 závodů v nižších formulích, aby získal místo v F1. Peter Sauber byl po jeho testu natolik nadšený, že se vzepřel tlaku sponzora Red Bull na angažování Enrique Bernoldiho a podepsal smlouvu s mladým Finem. Ten musel ustát kvůli své nezkušenosti peripetie s vydáním superlicence, kterou nakonec dostal s podmínkou, která se však záhy rozplynula. Hned v prvním závodu bodoval a na tento výkon dokázal navázat, takže záhy se nemluvilo o tom, zda vůbec do F1 patří, ale který z top týmů ho získá. Sauberovo rozhodnutí o volbě jezdců se nakonec ukázalo nejen jako správné, ale také jako lukrativní. Räikkönena si totiž upsal na tři roky, jenže McLaren po něm toužil tak silně, že za něj zaplatil zřejmě nejvyšší odstupné v historii F1, hovořilo se o částce kolem 20 miliónů dolarů.
Räikkonen ve svém prvním roce u McLarenu dokázal, že jeho vynikající premiérová sezona nebyla náhodná a hodně proháněl ostříleného kozáka Davida Coultharda. Podobně jako Montoya předvedl několik dravých manévrů a ve Francii mu chybělo jen pár kol k vítězství. V roce 2003 se v Malajsii dočkal prvního vítězství a hlavně zásluhou vyrovnaných výkonů soupeřil s Michaelem Schumacher o mistrovský titul až do posledního závodu sezony. V roce 2004 měl být jedním z hlavních favoritů na titul, jenže MP4/19 byl hodně nespolehlivý a přinesl Finovi hodně frustrace. V závěru sezony však B verze vozu přinesla výrazné zlepšení a vítězství v GP Belgie bylo alespoň částečnou náplastí na ne z vlastní viny nevydařenou sezonu.
V roce 2005 dostal Iceman nového týmového kolegu, klidného Coultharda vystřídal impulzivní Juan Pablo Montoya. Souboj ledu a ohně měl být jedním z taháků sezony. Jenže nějak se přitom zapomnělo na Fernanda Alonsa a mladý Fin, provázený mnoha skvělými výkony, ale také technickými defekty i nepříjemnými skandály, se nakonec musel spokojit již podruhé v kariéře s titulem vicemistra.