Kubica vyvázl z hororové nehody
11. 6. 2007
Jak totiž uvedl Kubicův tým, nepotvrdilo se v montrealské nemocnici ani
podezření na zlomeninu kotníku a dvaadvacetiletý Polák by měl být dnes
propuštěn. Zatím ovšem není jisté, zda se Kubica stihne dát dohromady
pro Velkou cenu USA, jež se jede na dráze v Indianapolisu už tento
víkend. V případě jeho absence by mohl tým využít jednoho z dvojice
německých testovacích jezdců Timo Glock, Sebastian Vettel.
K hororové Kubicově nehodě došlo v 28. kole, kdy se jeho monopost dostal v rychlosti blížící se 300 km/h do kontaktu s toyotou Jarna Trulliho. První polský pilot ve formuli jedna ztratil vládu nad vozem a po nárazech do obou bariér a dlouhém letu skončil na boku u betonové zdi. Ačkoli se podle televizních záběrů zdálo, že Kubica není při vědomí, podle zprávy týmu ho ani na okamžik neztratil.
Šéf McLarenu řeší jiné starosti. I když ne tak závažné. Navzdory výhře Hamiltona byl po VC Kanady naštvaný. Ačkoli se jeho chráněnec Lewis Hamilton teprve ve svém šestém závodě ve formuli jedna dočkal premiérového vítězství, Ron Dennis se spíše mračil. Na vině bylo nové pravidlo o safety caru, na nějž v neděli doplatil desetisekundovou penalizací a následným propadem až na sedmé místo druhý pilot týmu Fernando Alonso.
Podle pravidla, jež platí od této sezony, se v prvním kole po vyjetí safety caru na trať nesmí do boxů. Nová regule má zajistit, aby se vozy seřadily za sebe a zároveň zabránit tomu, aby piloti spěchali dotankovat v momentě, kdy je na trati nebezpečí.
Pravidlo však v závodě, kdy musel safety car zabrzdit pole jezdců dokonce čtyřikrát, rezultovalo v chaotické situace a tresty. Nejhůře dopadli Felipe Massa a Giancarlo Fisichella, kteří byli za vyjetí z boxů při červeném světle dokonce diskvalifikováni. "Jsem z strašně zklamaný z toho, jaký dopad mělo tohle pravidlo na závod. Doufám, že se (Mezinárodní automobilová asociace) FIA a ostatní týmy z toho poučí a pravidlo se nějak upraví. Protože tyhle penalizace mohou postihnout kohokoli," uvedl Dennis. "Vím, že změna byla zavedena s dobrými úmysly, ale je to strašně nespravedlivé," dodal šéf britské stáje.
K hororové Kubicově nehodě došlo v 28. kole, kdy se jeho monopost dostal v rychlosti blížící se 300 km/h do kontaktu s toyotou Jarna Trulliho. První polský pilot ve formuli jedna ztratil vládu nad vozem a po nárazech do obou bariér a dlouhém letu skončil na boku u betonové zdi. Ačkoli se podle televizních záběrů zdálo, že Kubica není při vědomí, podle zprávy týmu ho ani na okamžik neztratil.
Šéf McLarenu řeší jiné starosti. I když ne tak závažné. Navzdory výhře Hamiltona byl po VC Kanady naštvaný. Ačkoli se jeho chráněnec Lewis Hamilton teprve ve svém šestém závodě ve formuli jedna dočkal premiérového vítězství, Ron Dennis se spíše mračil. Na vině bylo nové pravidlo o safety caru, na nějž v neděli doplatil desetisekundovou penalizací a následným propadem až na sedmé místo druhý pilot týmu Fernando Alonso.
Podle pravidla, jež platí od této sezony, se v prvním kole po vyjetí safety caru na trať nesmí do boxů. Nová regule má zajistit, aby se vozy seřadily za sebe a zároveň zabránit tomu, aby piloti spěchali dotankovat v momentě, kdy je na trati nebezpečí.
Pravidlo však v závodě, kdy musel safety car zabrzdit pole jezdců dokonce čtyřikrát, rezultovalo v chaotické situace a tresty. Nejhůře dopadli Felipe Massa a Giancarlo Fisichella, kteří byli za vyjetí z boxů při červeném světle dokonce diskvalifikováni. "Jsem z strašně zklamaný z toho, jaký dopad mělo tohle pravidlo na závod. Doufám, že se (Mezinárodní automobilová asociace) FIA a ostatní týmy z toho poučí a pravidlo se nějak upraví. Protože tyhle penalizace mohou postihnout kohokoli," uvedl Dennis. "Vím, že změna byla zavedena s dobrými úmysly, ale je to strašně nespravedlivé," dodal šéf britské stáje.